Entradas

The Nutcracker version "television celebrity"

The Nutcracker version "television celebrity" The day dawned bright. Everything is ready. Toñi had cut the last stars of rubber-eva bright for Russian silver costume. Cheyenne had bought a bag of sweets. The crown of the Sugar Plum Fairy and her magic wand, stuck yesterday held a real aspect, and the Mouse King, who kept Concha, beat on the head of Peter, gave the perfect size, although his mask would not let him see nothing, and he had to fix it. Mrs. wig Droselmeyer a hilarious big wig of Toñi looked like a ball bag head Marisol; Nutcracker costume, perfectly managed by Toñi, trademark; jellies cake, featuring a sweet and voluptuous look while; paper puppets, puppets of Elvira, TV monitor, chairs, sound, light cannons and video, microphones, cases for the harlequin and Clara's birthday, bear ears, Styrofoam shaped lollipops and candy, skirts of "aserejés" kimonos, remote control car, and nutcracker toy swords, rope for Harlequin tinkling dresses for ...

El Cascanueces versión “famoseo televisivo”.

El Cascanueces versión “famoseo televisivo” El día amanecía radiante. Todo está preparado. Toñi había recortado las últimas estrellas de goma-eva de plata brillante para el disfraz de ruso. Cheyenne había comprado un saco de chuches. La corona del Hada de Azúcar y su varita mágica, pegada el día anterior mantenía un aspecto real, y la del Rey Ratón, que guardaba Concha, ceñida en la cabeza de Pedro, le daba el porte perfecto, aunque su máscara no le dejaba ver nada, y había que arreglarla. La peluca de la señora Droselmeyer, un pelucón graciosísimo de Toñi parecía una pelota de saco en la cabeza de Marisol; el traje del Cascanueces, perfectamente conseguido por Toñi, marca de la casa; la tarta de gominolas, que ofrecía un aspecto dulce y voluptuoso al mismo tiempo; marionetas de papel, guiñol de Elvira, monitor de TV, sillones, sonido, cañones de luz y de video, micros, cajas para el arlequín y para el cumpleaños de Clara, orejas de osito, corcho blanco en forma de piruletas ...

Fun.

Imagen
I fully share this opinion: Blog de Antonio Domingo. "Perhaps to understand what I mean is necessary to explain several different ways this word FUN. I do not speak the easy laugh, or focus focus looking at anywhere, not wasted neuronal fluidity. I mean the fun in classroom and learning engine. We seek friendlier image of knowledge that enables a simple approach to the learning process. Fun speak student, who because of the interest that produces what you are doing, you lose track of time and immersed in a learning without limits. We develop spaces where more attention equals more fun and better learning. I speak fun, learning that due to the proximity of the approach, in which the old theorem being offered, finds its own way using their own skills. We seek a personalized approach to multiple intelligences, improving care, which equals more fun and better learning. Fun speak student who feels part of the process, in the process, he is his own learning p...

Diversión en el aula.

Imagen
Comparto plenamente esta opinión: Blog de Antonio Domingo "Quizás para entender lo que quiero decir será necesario explicar de varias formas distintas esta palabra, DIVERSIÓN. No hablo de la carcajada fácil, ni del foco desenfocado mirando a ninguna parte, ni de la fluidez neuronal desaprovechada. Hablo de la diversión en aula como motor de aprendizaje.  Buscamos la imagen más amable del conocimiento que permita un acercamiento sencillo al proceso de aprender.  Hablo de la diversión del alumno, que debido al interés que le produce lo que está haciendo, pierde la noción del tiempo y se sumerge en un aprender sin límites. Desarrollamos espacios donde más atención es igual a más diversión y a mejor aprendizaje. Hablo de la diversión del discente que debido a la proximidad del enfoque, en el que el viejo teorema se le está ofreciendo, encuentra su propio camino usando sus propias habilidades. Buscamos un acercamiento personalizado a las inteligencias múltiple...

After 60 years, 20 basic rules excellent!

Take note and apply yourself the story. Those of us and 60 and those who are yet to come ... that time is not ... "fly" ... and especially drink good wine ... in moderation ... 1. TIME TO USE THE MONEY YOU SAVE OVER ITS LIFE. Using it for you, not to keep it and enjoy it those unfamiliar with the sacrifice of having succeeded, usually people who are not even family: sons, daughters, nephews ... Remember that there is nothing more dangerous than a son with ideas. Caution: Not wonderful time of investments they may seem, they only bring troubles and this time is to have lots of peace and quiet. 2. STOP WORRY WITH FINANCIAL SITUATION OF CHILDREN AND GRANDCHILDREN. Do not feel guilty about spending your money on yourself. You probably already offered what was possible in childhood and youth as a good education. Now therefore, the responsibility is theirs. 3. NO LONGER PERIOD OF HOLDING TO ANYONE IN YOUR FAMILY. Be a little selfish, but not usurious. Have...

Después de los 60 años...

Después de los 60 años, ¡20 reglas básicas excelentes! Tomad buena nota y aplicaros el cuento. Los que tenemos ya los 60 y los que todavía tienen que llegar... que el tiempo no corre..."vuela"...y sobre todo bebe Buen Vino...con moderación... 1.- ES HORA DE USAR EL DINERO QUE USTED AHORRO DURANTE TODA SU VIDA. Usarlo para usted, no para guardarlo y que lo disfruten los que no conocen el sacrificio de haberlo conseguido, generalmente personas que ni siquiera son de la familia: yernos, nueras, sobrinos ... Recuerde que no hay nada más peligroso que un yerno con ideas. Cuidado: No es época de inversiones por maravillosas que parezcan, éstas solo le traerán angustias y esta época es para tener mucha paz y tranquilidad. 2. DEJE DE PREOCUPARSE CON LA SITUACIÓN FINANCIERA DE HIJOS Y NIETOS. No se sienta culpable de gastar su dinero en usted mismo. Probablemente, usted ya les ofreció lo que fue posible en la infancia y juventud como una buena educación. Ah...

Extracurricular outputs.

Imagen
When a teacher -in this case I- has 170 students and one teacher -not say his name- has 42 students, I do not think this has a say about extracurricular outings with their students.     Just for the simple fact of having 4 times more students, and the task of working with them, sometimes exhausted, should shut up and stop working, the bulls will look great from the sidelines, but the daily work in the sand, with the kids, is what really costs, and ennobles.     Because one wants the education of their students, and if unsuccessful with some, try it with others, without trying to "scavenge" Students anyone. All we complement.     That having so many students have something positive. As offering more students the opportunity to enrich MUSIC.